Prenova Pravilnika o varstvu pri nakladanju in razkladanju m
Objavljeno: 10 06 2015 15:44
Prosimo za kometaje na poziv Zbornice VZD:
Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti je v obdobju zadnjih nekaj mesecev prejelo nekaj pobud za spremembe Pravilnika o varstvu pri nakladanju in razkladanju motornih vozil (Uradni list SFRJ, št. 17/66). Vse pobude so bile vezane izključno na povečanja dopustne hitrosti vožnje viličarjev v zaprtih prostorih na 10 ali celo 15 km na uro.
Svoje pobude za tovrstne spremembe pobudniki utemeljujejo z navedbo, da podjetja, ki v svojih delovnih procesih uporabljajo viličarje, zaradi premajhne hitrosti viličarjev ne morejo biti konkurenčna drugim podjetjem, da se viličarji zaradi omejitve na 5 km kvarijo (kvarila naj bi se hidravlika, potrebno naj bi bilo po njihovem predelovati viličarje, da bi lahko vozili tako počasi, in za te predelave drago plačati).
Zaradi ocene, da gre za materijo povezano z administrativno razbremenitvijo oz. poenostavitvijo postopkov, želi v postopku prenove citiranega pravilnika sodelovati tudi Ministrstvo za javno upravo.
Na podlagi predloženih odgovorov, za katere je ministrstvo zaprosilo Inšpektorat RS za delo in podjetje Jungheinrich, predvsem pa na podlagi podatkov o nezgodah pri delu, povezanih z uporabo viličarjev v zaprtih prostorih, na ministrstvu menijo, da je povišanje maksimalne dovoljene hitrosti viličarjev možno le v primeru hkratne določitve pogojev, pri katerih bi bila maksimalna dovoljena hitrost viličarjev lahko višja od 5 km/h. Ti pogoji bi vključevali fizično ločenost transportnih poti za viličarje in pešce, strogo določene oznake nevarnih področij, kjer poteka vožnja viličarja, nujno uporabo varnostnih pasov za upravljavce viličarjev, vgrajenost sistemov za samodejno ustavitev viličarjev, preden ti naletijo na oviro, in podobno.
Ministrstvo ocenjuje, da je potrebno pravilnik temeljito prenoviti in je k prenovi povabilo tudi strokovno javnost. Zato Zbornica VZD sprejema stališča stroke vzd v zvezi s tem.
Kakšni kometarji, stališča, predlogi?
Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti je v obdobju zadnjih nekaj mesecev prejelo nekaj pobud za spremembe Pravilnika o varstvu pri nakladanju in razkladanju motornih vozil (Uradni list SFRJ, št. 17/66). Vse pobude so bile vezane izključno na povečanja dopustne hitrosti vožnje viličarjev v zaprtih prostorih na 10 ali celo 15 km na uro.
Svoje pobude za tovrstne spremembe pobudniki utemeljujejo z navedbo, da podjetja, ki v svojih delovnih procesih uporabljajo viličarje, zaradi premajhne hitrosti viličarjev ne morejo biti konkurenčna drugim podjetjem, da se viličarji zaradi omejitve na 5 km kvarijo (kvarila naj bi se hidravlika, potrebno naj bi bilo po njihovem predelovati viličarje, da bi lahko vozili tako počasi, in za te predelave drago plačati).
Zaradi ocene, da gre za materijo povezano z administrativno razbremenitvijo oz. poenostavitvijo postopkov, želi v postopku prenove citiranega pravilnika sodelovati tudi Ministrstvo za javno upravo.
Na podlagi predloženih odgovorov, za katere je ministrstvo zaprosilo Inšpektorat RS za delo in podjetje Jungheinrich, predvsem pa na podlagi podatkov o nezgodah pri delu, povezanih z uporabo viličarjev v zaprtih prostorih, na ministrstvu menijo, da je povišanje maksimalne dovoljene hitrosti viličarjev možno le v primeru hkratne določitve pogojev, pri katerih bi bila maksimalna dovoljena hitrost viličarjev lahko višja od 5 km/h. Ti pogoji bi vključevali fizično ločenost transportnih poti za viličarje in pešce, strogo določene oznake nevarnih področij, kjer poteka vožnja viličarja, nujno uporabo varnostnih pasov za upravljavce viličarjev, vgrajenost sistemov za samodejno ustavitev viličarjev, preden ti naletijo na oviro, in podobno.
Ministrstvo ocenjuje, da je potrebno pravilnik temeljito prenoviti in je k prenovi povabilo tudi strokovno javnost. Zato Zbornica VZD sprejema stališča stroke vzd v zvezi s tem.
Kakšni kometarji, stališča, predlogi?